پسرک و پدربزرگ
نوشته شده توسط : کسری

 

پسرک از پدر بزرگش پرسید :
-
پدر بزرگ درباره چه می نویسی؟

پدربزرگ پاسخداد :
درباره تو پسرم، اما مهمتر از آنچه می نویسم، مدادی است که با آن مینویسم. می خواهم وقتی بزرگ شدی، تو هم مثل این مداد بشوی !

پسرک با تعجب بهمداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید :
-
اما این هم مثل بقیه مداد هایی است کهدیده ام !

پدر بزرگ گفت : بستگی داره چطور به آن نگاه کنی، در این مداد پنجصفت هست که اگر به دستشان بیاوری، برای تمام عمرت با دنیا به آرامش می رسی :

صفت اول : می توانی کارهای بزرگ کنی، اما هرگز نباید فراموش کنی که دستیوجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند. اسم این دست خداست، او همیشه باید تو رادر مسیر اراده اش حرکت دهد.

صفت دوم : باید گاهی از آنچه می نویسی دست بکشیو از مداد تراش استفاده کنی. این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار، نوکشتیزتر می شود ( و اثری که از خود به جا می گذارد ظریف تر و باریک تر) پس بدان کهباید رنج هایی را تحمل کنی، چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتریشوی.

صفت سوم : مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه، از پاک کناستفاده کنیم. بدان که تصحیح یک کار خطا، کار بدی نیست، در واقع برای اینکه خودت رادر مسیر درست نگهداری، مهم است.

صفت چهارم : چوب یا شکل خارجی مداد مهمنیست، زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است. پس همیشه مراقب باش درونت چه خبراست.

و سر انجام پنجمین صفت مداد : همیشه اثری از خود به جا می گذارد. پسبدان هر کار در زندگی ات می کنی، ردی از تو به جا می گذارد و سعی کن نسبت به هر کارمی کنی، هشیار باشی و بدانی چه می کنی.
 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: